הרהורים על חודש יוני בתקופות של רילוקיישן

חודש יוני בפתח! החודש שהיה עבורי תמיד הכי מרגש מכל חודשי השנה כשחייתי בארה״ב . אני זוכרת את הפרפרים בבטן שליוו אותי לקראת ותוך כדי חודש יוני כל שנה. .

  • החודש של מסיבות הסיום, ולבוגרים יותר- החודש של הפרום והגרדיואישן.
  • החודש של סיום השנה בצופים, ומחנה קיץ מושקע ומרגש שמאחד את כל הנהגת ״צבר״.
  • החודש בו מתחילים לארוז מזוודות לקראת הביקור בישראל. פותחים אותם כבר בתחילת החודש כדי שיעמדו בגאון ויזכירו לנו כל יום מחדש, שהנה אוטוטו אנחנו ממריאים ויוצאים לחופשה בישראל, לפגוש את יקירינו, וממלאים אותן לאט לאט במתנות שנרכשות עבור היקרים לנו בארץ.
  • החודש של הפרידות מהמסגרות החינוכיות. ובקליפורניה כאמור, הכיתות מתפרקות בכל סוף שנה ונבנות כתות חדשות בשנה שאחרי, כך שהפרידות הן גם מחברים יקרים שהילדים הכירו במהלך השנה, ומהמורה.
  • החודש של פרידות מחברים יקרים מכל רחבי העולם, שזכינו לחיות במחיצתם לתקופה קצובה וכעת חוזרים לארץ המוצא שלהם, בידיעה שאת חלקם לא נפגוש יותר לעולם…(ותודה לפלאי הטכנולוגיה שמאפשרת לנו להיות בכל זאת בקשר ).
  • החודש של קניות מתנות לחברים ולמשפחה בישראל ולא משנה שכל שנה היינו אומרים לעצמנו – ״זהו . זו השנה האחרונה שאנחנו קונים מתנות, הכל כבר אפשר להשיג בישראל״… אבל כל שנה מחדש זה היה גדול מאתנו- המרוץ אחר מתנות אשר מלווה בהתרגשות העצומה לקראת המפגש עם יקירינו ואהובינו, התרגשות, שהיתה מוציאה אותנו מהבית, כל שנה מחדש, למסעות אינסופיים בין החנויות למציאת אותן מתנות שיעשו את יקירינו מאושרים ויזכירו להם את קיומינו, גם בימים שאנחנו לא איתם…
  • החודש בו אנו פותחים יומן, ומפוצצים אותו בתוכניות ובמפגשים שיהיו לנו בישראל, מתכננים טיולים, פגישות מחזור למינהן, מפגשים משפחתיים רבי משתתפים, מחפשים ומזמינים חופשות עם לינה בישראל ומפנטזים כל שנה מחדש שהפעם, בביקור הזה ננוח ולא נרוץ ממקום למקום בכדי לפגוש כמה שיותר אנשים…
  • החודש בו אנחנו מסכמים את השנה שעברנו, מחשבים אם מעבר היה שווה, מה עשינו בשנה הזו , האם עמדנו ביעדים שלנו (כוללים טיולים למקומות מעניינים, הכרויות חדשות, כיבוש פסגות חדשות של הצלחות אישיות, ועוד), ומתחילים לתכנן את השנה הבאה שתחל בסוף הקיץ.
  • והכי מרגש אותי להיזכר בחודש יוני האחרון שלנו בארה״ב, לפני שנתיים. חודש של מסיבת פרידה סופית מהצופים, שהיו מאד משמעותיים וקיימים בחיינו, גרדיואיישן, מסיבות פרידה אינסופיות מכל מסגרת שהיינו קשורים אליה המהלך חיינו בארה״ב, פרידות מחברים יקרים, של כל אחד מבני המשפחה בנפרד, ושל המשפחה כולה, פרידה ממקום העבודה, תכנון הטיול הגדול בדרך לישראל, פרידות ממקומות אהובים שאהבנו לבלות בהם, ממסעדות טעימות שאהבנו לאכול בהן, מחנויות אהובות שאהבנו לרכוש בהן (במקרה שלנו בטופ היו micheals, party city, target,t.j.max), מהשכונה, מפנים מוכרות שהיינו רואים כל יום מחדש ליד הבית גם אם לא אמרנו להם שלום, ממסלול ההליכה הקבוע, ועוד ועוד…

❤️אז מי מכן, שנמצאת בימים אלו בתקופה כזו של פרידה, פרידה לקראת שיבה לישראל, או רק פרידה משנה נוספת שחלפה לה, אני מאחלת לכן שתהנו מהתקופה הזו שמלאה בריגושים ובתחושות רבות ומגוונות, תמצו אותה ככל האפשר, ואנחנו כאן בישראל, לכל דבר ועניין? ומי שכבר כאן, גם כאן בישראל מרגישים תחושה של סיום שנה. הישראלים אלופים במסיבות סיום מרגשות, אז תהנו ותחגגו ושיהיה קיץ נפלא לכולן באשר אתן.

 

*הכותבת היא שרי מחלב גורן, עובדת סוציאלית קלינית ומנחת קבוצות, מייסדת ובעלת "מיזם הבית לשבים לישראל".ב:עלת נסיון של 20 שנה בטיפול, אימון והנחיית קבוצות בתחומים אלו:

  • קבלת החלטות.
  • התמודדות בתקופות של מעברים ורילוקיישן.
  • התמודדות עם פרידות.
  • העצמה אישית, הורית ומשפחתית.
  • הדרכת הורים.
  • בריאות האישה (הריון, לידה, פוריות, גיל המעבר).

נסיון בעבר:

-מרכזת התחום הטיפולי במרכז לבריאות האישה מחוז שרון שומרון – שרותי בריאות כללית.

-מנהלת ומנטורית של קבוצות התמיכה בעמותת עמדא.

-הנחיית עשרות קבוצות תמיכה בתחום השיבה לישראל, רילוקיישן, אימהות לאחר לידה, ומטפלים עיקריים.

-מאות טיפולים/ אימונים  והדרכות הורים בתחומי בריאות האישה, קבלת החלטות, רילוקיישן, חזרה לישראל,והתמודדות בתקופות של מעברים.

 

למידע נוסף:

להצטרפות לקהילת הפייסבוק "הבית לשבות לישראל"

לרשימת הטבות של נותני שרותים המתמחים בשיבה לישראל

לקבלת ייעוץ, תמיכה וליווי בתהליך השיבה לישראל

לרשימת הרצאות, מפגשים וסדנאות לתושבים החוזרים