תאמינו בילדים שלכם!

הם שלכם . אתם מכירים אותם הכי טוב. את החוזקות, את נקודות התורפה, את הרגעים הטובים שהיו להם במהלך חייהם, את הרגעים הפחות טובים, אתם יודעים מה עושה להם טוב, מה נותן להם כח, וגם מה מתסכל אותם, מה מכאיב עליהם ומה מאיים עליהם. אתם יודעים איך הם מגיבים לסיטואציות ומצבים שהם חווים, מתי טוב להם, מתי רע להם, אתם יודעים כיצד הם הגיבו למצבים חדשים בעבר,, מה עיכב אותם, ומה נתן להם כח
והכי חשוב – אתם יודעים על מי הם סומכים – עליכם!
אז אם אתם עומדים לעשות שינוי גדול- מעבר, תשתמשו בידע שיש לכם. תשתמשו באינטואיציה שלכם. אתם מכירים אותם הכי טוב, את הדינאמיקה המשפחתית, אתם יודעים מה טוב להם.
ועם זאת, תשתפו אותם, תשאלו אותם. תשתפו אותם. אולי יש להן איזו תובנה , אולי בא להם לשנות משהו . בסופו של דבר, כשעושים שינוי כל כך גדול, זו הזדמנות לשנות את קו המחשבה, לשנות קונספט קבוע, דעה, מחשבה ולהגיע למקום חדש עם רעיונות חדשים. אז אם ילד מאד מוכשר במשהו, אבל מתאים לו לעשות שינוי, כי הוא גדל, התבגר, ויש לו שאיפות חדשות בחיים, תחומי עניין חדשים, אולי זה הזמן לזרום איתו. הוא במילא עושה שינוי. ולהיפך, אולי חיזוק הילד בתחומים בהם הוא טוב, זה מה שייתן לו כוחות להתחיל מחדש. השימוש בידע ובכשרון שלו יהוו עבורו מנוף להתאקלמות במישורים שיותר מאתגרים אותו כמו המישור החברתי או הלימודי.
מה שאני רוצה לומר הוא, שבשורה התחתונה, למרות החששות והעומס הרגשי והפיסי לקראת המעבר, אתם אלו שיודעים מה הכי כדאי עבור הילדים שלכם. ואם אתם רוצים לחדד את מה שאתם יודעים- דברו איתם, תתייעצו איתם, שתפו אותם. תתפלאו כמה הם יכולים לעזור לכם להחליט עבורם. תנו להם מידע על הכיוון הכללי שאתם חושבים, אולי יהיו להם תובנות נוספות שיעזרו לכם לבחור עבורם. וזה אגב, נכון לכל גיל החל מהשלב שילד יכול לתקשר עימכם. ביחד איתם, תוכלו לפזר קצת את הערפל לקראת הלא נודע, לחדד לעצמכם שאלות ועניינים שתוכלו לברר עבורם, עד שתגיעו להחלטה המדוייקת ביותר עבורכם לאותו .
אז שתפו אותם, אבל רק כשיש לכם קצת ידע מוקדם, שתפו אותם עם בטחון, שאתם בודקים עבורם את האופציות הכי טובות, תנו להם מידע שכבר אספתם, ובמקביל, תקשיבו לשאלות שלהם, לרעיונות שלהם, למחשבות שלהם, אולי הם יתנו לכם כיוונים חדשים לבדוק.
זכרו, אתם עושים את ההחלטות עבורם, אבל שיתוף שלהם בהחלטות יחזק גם את הקשר בינכם וגם את הבטחון של כל אחד ואחת מבני המשפחה לקראת המעבר.
מוקדש לכם, ההורים שבדרך, ולהורים בכלל, לפני כל החלטה חשובה.

המידע נכתב על ידי –  שרי מחלב גורן, עובדת סוציאלית קלינית, מאמנת ומנחת קבוצות, מומחית בתחום הרילוקיישן והשיבה לישראל. להתייעצות פרטנית, הדרכת הורים וסדנאות: 

לרשימת הטבות של נותני שרותים המתמחים בשיבה לישראל

שרות ייעוץ, ליווי וסיוע לתושבים חוזרים בתהליך החזרה לישראל מהתלבטות אם לשוב ועד התאקלמות מלאה

לטיפול/אימון רגשי והדרכת הורים לתושבים חוזרים

לרשימת הרצאות, מפגשים וסדנאות לתושבים החוזרים

קבוצות ווטסאפ של תושבים חוזרים להנגשת ושיתוף במידע מקומי

להצטרפות לקהילת הפייסבוק "הבית לשבות לישראל"