אזרחי ישראל, תושבים חוזרים אשר עונים להגדרה ועונים לקריטריונים של משרד העלייה והקליטה, זכאים בדרך כלל לקבל סיוע מהמדינה בהתאם לנהלים ולחוקים הקבועים ביום קבלת המעמד.
אזרחי ישראל המבקשים לחזור לישראל ימלאו את טופס ההרשמה אונליין טרם החזרה ארצה, במהלך חצי השנה לפני מועד ההגעה.
אזרחי ישראל העונים להגדרת "מדען חוזר" ימלאו את טופס ההרשמה הממוחשב, במהלך שנה לפני מועד ההגעה.
רצוי לקרוא היטב את הננחיות לפני תחילת המילוי כדי להימנע מעיכובים (ההנחיות במידע הנוסף בתחתית הקטע הנ"ל).
קבלת האישור:
-עובדי תיעוד וזכאות במשרד העלייה והקליטה, יבדקו את הזכאות העקרונית של הפונה למעמד תושב חוזר בהתאם לנוהל, נכון ליום ביצוע הבדיקה. כעבור כשבועיים, מיד עם סיום הבדיקה (בארץ), תישלח תשובה עקרונית ישירות לכתובת הדואר האלקטרוני שצויינה בעת מילוי הטופס, האם קיימת זכאות או לא.
– התשובה הינה עקרונית, נכונה ליום בו בוצעה. בעת החזרה ארצה תתבצע בדיקה עדכנית.
-לאחר החזרה ארצה, ולאחר קבלת אישור הזכאות, תתקבל תעודת תושב חוזר ממשרד העלייה והקליטה.
לשם קבלתה, יש לפנות לסניף הקרוב למקום המגורים בסמוך למועד החזרה לישראל (רשימת הסניפים במידע הנוסף בתחתית קטע המידע הנ"ל).
במידה ונתקלים בקושי במילוי הטופס המקוון,ניתן להדפיס את טופס ההרשמה הנ"ל, למלא אותו ידנית, ולשלוח אותו למשרד העלייה והקליטה באחת הדרכים הבאות:
פקס:
972-72-322-9697
דואר לכתובת:
משרד העלייה והקליטה, מרכז המידע, רחוב קפלן 2, ירושלים, ישראל.
*זמן הטיפול בטופס הידני הוא ארוך יותר.
רישום לבדיקת זכאות עקרונית לקבלת מעמד תושב חוזר – אתר משרד הקליטה
למידע נוסף:
מרחב משרד העלייה והקליטה באזור המגורים.
לפתיחת חשבון וקבלת הטבות לתושבים חוזרים – הבנק הבינלאומי
רשימת צ'ק ליסט לקראת המעבר לישראל
הצטרפות לקהילת הפייסבוק "הבית לשבות לישראל"
לרשימת הטבות של נותני שרותים המתמחים בשיבה לישראל